Hogyan kérj árajánlatot weboldal készítésre?
„Jó napot kívánok! Szeretnék kérni egy weboldalt. Mennyibe fog kerülni és mikorra lesz kész?”Nap mint nap érkeznek ilyen jellegű üzenetek hozzánk. Sokan azt gondolják, hogy a weboldal olyan, mint bemenni az ABC-be, kérni egy kiló kenyeret és elégedetten távozni a kasszától. Weboldalt készíttetni a bevásárlásnál sokkal bonyolultabb feladat. És a végeredmény sikeressége nagyban függ a megrendelő által előzetesen átgondolt és átadott információktól.
Azt, hogy miket kell egy weboldal árajánlatkérő üzenetben megfogalmazni alább összeszedtük.
Árajánlat kérés alapinformációk
- A leendő weboldal koncepciója: Miért szeretnél weboldalt? Mi az céged/ vállalkozásod elsődleges célja a weboldallal? (pl. bemutatkozó oldal, márkanépszerűsítés, ügyfélszerzés, eladás, stb…)
- Mik a szolgáltatási területeid?Mutasd be a céget pár mondatban.
- Ki a honlap / céged célcsoportjai?
- Mik az előnyök, amiért téged érdemes választani / tőled érdemes vásárolni?
Árajánlat designra vonatkozó kérdései
- Van már konkrét elképzelésed a weboldal felépítésével, a menüpontok megnevezésével és az aloldalak tartalmával kapcsolatban?
- Konkrétan milyen menüpontokat szeretnél szerepeltetni és az egyes menüpontok alatt milyen tartalmak nyílnának meg?
- Szükség lesz-e olyan extra „funkciókra” a honlapodon mint pl. hírlevél küldés, kalkulátorok, raktárkészlet kezelés, bankkártyás fizetés, zárt felület tagoknak ?
- Van olyan weboldal, ami tetszik, esetlegesen ahhoz hasonló megjelenést el tudnál képzelni sajátodnak is? Melyek ezek? Ez jó támpont lehet nekünk, de igyekezzünk a konkurenciától merőben más weboldalt készíteni.
- Kikötések, elképzelések a leendő weboldal arculatával kapcsolatban: Van-e olyan meghatározó grafika, logó, színkombináció, bármi, amit feltétlenül kikötnél, nem engedélyeznél a honlap látványtervezésének során?
Árajánlatkérés technikai elemei
- Van-e már regisztrált domain név és hozzá tárhely?Amennyiben nincs, szívesen segítünk ennek megoldásában is.
- Ha szeretnél eladni a honlapon keresztül, van-e kész terved az értékesítési folyamatra?
- Fontos-e hogy a weboldal jól jelenjen meg különböző eszközökön? Ma már a reszponzív design alapelvárás egy honlap megjelenésével kapcsolatban. Ezért nálunk minden átadott weboldal reszponzív. Ha szeretnél többet megtudni a témáról, olvasd el korábbi cikkünket.
- Szeretnéd-e, ha a weboldalad bizonyos felhasználói keresésekre megjelenne a Google találati listájában?
- Tisztában vagy-e a keresőoptimalizálás (SEO) alapjaival?
- Fontosnak tartod-e honlapod látogatottságának mérését, a látogatók viselkedésének elemzését? A honlapodra látogatók viselkedésének méréséből megtudhatod, honnan jöttek ezek a látogatók (azaz mennyire sikeresek az egyes hirdetési helyei), mennyi ideig időztek honlapodon, mi volt az a pont, ahol visszafordultak (ott fejleszteni szükséges a honlap tartalmát) és milyen aloldalakra voltak kíváncsiak a legtöbben? Korábban itt már írtunk weboldal látogatottságmérés fontosságáról.
- Igényelsz- e közösségi média integrációt?
- Szükség lesz-e (most vagy később) a következőkre: céges logó, névjegykártya, levélpapír, szórólap, plakát, katalógus?
Ha a Ryck Posterhez (vagy bármely más weboldal tervező céghez is) fordulsz, érdemes a fentieket (ha nem is az összes pontját) átgondolnod és megválaszolnod. Ezzel egyrészt bebiztosítod, hogy egyedi árajánlatot kapj. Másrészt össze tudod hasonlítani a többi árajánlatot, amit kapsz.
Ha tetszett ez a cikk, kérlek oszd meg másokkal is!
Kapcsolódó Cikkek
Vélemény, hozzászólás? Válasz megszakítása
Legutóbbi bejegyzések
Kategóriák
- Design (8)
- Email marketing (3)
- Grafikai tervezés (11)
- Hasznos (50)
- Ingyen weboldal (1)
- Keresőoptimalizálás (11)
- Marketing (35)
- SEO (10)
- Social media (11)
- Tárhely (4)
- Uncategorized (1)
- Vállalkozás (13)
- Weblapkészítés (34)
- Webshop (12)
- WordPress (2)