A közösségi médiában igen elterjedt jelzés a hashtag, azaz a „#” használata, melyek mellett olyan kulcsszavakat láthatunk, mint a #bemutatkozás #keres #kínál. Hogy csak a legnépszerűbbeket említsem.

De mégis mit jelent ez és mire használhatod?

A hashtag tulajdonképpen egy címkézési módszer, amivel lehetővé teszed a célcsoportod számára, hogy megtalálhassák a bejegyzésedet. Ehhez be kell írniuk a social media platform keresőjébe a címkézési kulcsszót. Persze itt minden megjelenik, amihez valaha ezt a címkét társították: éppen ezért fontos, hogy milyen kulcsszóra címkézel. A #után állhat egy szó vagy egy kifejezés, illetve ezt a megjelölést használhatod Facebook-on, Instagram-on, Pinterest-en, LinkedIn-en vagy Twitter-en is, ráadásul a mobileszközökön is remekül működik. A jó hashtag kapcsolódik a poszt témájához, egyszerű, könnyen megjegyezhető és egy értékadó posztra mutat.

Mire jó a hashtag?

A hashtag tehát egy kereshető címke. De hogyan tudod ezt az előnyödre fordítani, mitől lesz olyan értékes a hashtag használata? Hogyan tehetsz szert versenyelőnyre azokkal szemben, akik nem használnak hashtag-et?

 

  1. A célközönséged keres téged! Segíts nekik abban, hogy megtaláljanak! Határozz meg megfelelő kulcsszavakat és címkézd fel a tartalmaidat!

 

  1. Versenytárselemzésre készülsz? Megtudhatod, kik használják még az általad kitalált címkéket, és miket használnak még ezen kívül!

 

  1. Elolvassam vagy ne? Teheti fel a kérdést egy olvasó. A hashtagekkel remek egyszavas összefoglalót adhatsz a szöveg lényegére vonatkozóan. Ha érdekel valakit, az elolvassa, akit pedig nem érdekel, az továbbgörget. Ez mindenkinek jó, hiszen a feleslegesen elolvasás agresszív kommenteket szülne.

 

  1. Organikus elérést ad. Megpróbáltad már megkeresni a címkéd? Miket találtál? Rákattintottál valamire? Amikor valaki keres, akkor szeret több lehetőséget is megnézni. Ne aggasszon, hogy több hashtag között is megjelensz, hiszen ezzel további organikus eléréseket is szerezhetsz!

 

  1. Biztosabb kattintás: Manapság annyira elterjedt a hashtag használata, hogy lassan már rá sem kattintunk arra, ami fölött nincs címkézés. Talán azért van ez, mert rengeteg információ jön mindenfelől, és valahogy szűrnünk kell, hogy mit olvasunk el és mit nem.

 

Hogyan használd a hashtag-et profin?

A hashtag elég egyszerű dolog, hamar rá fogsz jönni, hogy hogyan is kell művelni ezt a „műfajt”.

  1. Nagyon fontos, hogy lehetőleg egyszavas címkét adj meg és ez a szó lehetőleg a releváns kulcsszó legyen. Ha ez nem megy, akkor használhatsz egybeírt szavakat, melyeket nagybetűvel választhatsz el egymástól. Például: #ÉvkezdőKihívás. Fölösleges a pont vagy a szóköz használata, hiszen egy hashtag az első szóközig tart. Számokat is nyugodtan tehetsz a hashtag-be, például: #4tipp #6 módszer #30NaposKihívás

 

  1. Ha kitaláltad, hogy mi legyen ez a szó vagy szavak, akkor a szó kezdetére tegyél egy kettős-keresztet és utána szóköz nélkül kezdd el beírni a címkéidet. Ha több címkéd van, akkor több kettős-keresztet használj! #elsőszó #másodikszó #harmadik #stb

 

  1. A hashtagek számát elméletileg nem kell korlátozni, azonban átláthatóbb, emészthetőbb, ha nem huszonpár címkét raksz a posztodra. Azonban ha tartod az alábbi javaslatokat, akkor nagyobb elköteleződésre számíthatsz olvasóid részéről. Instagram-on11 hashtag használatával érheted el a célod, míg Facebook-on átlagosan 1-2 hashtag-et érdemes megjeleníteni. LinkedIn-en még alakul a hashtag-ek elfogadott száma, azonban maximum 2 hashtaggel nem lőhetsz mellé. Ha esetleg használsz Twitter-t, akkor itt is érvényes a 2 db. A hashtageket bárhol elhelyezheted a poszton belül, csak figyelj arra, hogy értelmes maradjon a mondanivalód.

 

  1. Átlagos # vagy egyedi #? Az átlagos hashtagek használatával egy kitaposott útról szedheted fel a morzsákat, hiszen ekkor a célközönséged ismeri a hívószót és könnyebben megtalál téged. Pro tipp, hogyha egyedi hashtaget szeretnél bevezetni, akkor mindenképpen használd együtt általános hashtagekkel is, hiszen így könnyebben megtalálnak leendő követőid.

Neked mi a hashtaged?

Hat tetszett a cikk, ne felejtsd el megosztani és taggelni minket.