A TikTok marketing jelentősége folyamatosan növekszik, és 2024 végére várhatóan 1,8 milliárd felhasználóval rendelkezik majd a platform. A TikTok vállalati promóciója már nem csupán lehetőség, hanem alapvető szükségszerűség a vállalkozások számára.

Ha még nem vagy jelen a TikTokon, most a legjobb idő, hogy csatlakozz. Használd ki a TikTok for Business előnyeit, hogy növeld elérésedet és potenciális ügyfeleket vonzz be.

A TikTok kisvállalkozások számára a legjobb eszköz az online jelenlét növelésére és több megtekintés és elköteleződés elérésére kreatív videók készítésével.

Ebben a blogban megvitatjuk a legfontosabb módszereket és okokat, hogy hogyan és miért érdemes felszabadítani márkád kreatív oldalát a TikTok üzleti marketingben.

Miért most a legjobb idő a TikTok üzleti célú használatára?

A TikTok hatalmas népszerűségével egy újabb paradigmaváltás küszöbén állunk a közösségi média világában.

Számos közösségi média szakértő, mint Gary Vee és Rachel Pederson, támogatta azt az elképzelést, hogy a TikTok jelentős szereplő lesz a közösségi média platformok piacán és lám milyen igazuk lett.

Íme néhány statisztika, amelyek megmutatják, miért nem engedheti meg magának egy vállalkozás sem, hogy figyelmen kívül hagyja a TikTokot.

  • A TikTok felhasználói percenként több mint 167 millió órányi videótartalmat néznek meg a Statista szerint.
  • A felhasználói eszközökre történő összes telepítés száma meghaladta a 3 milliárdot a Sensortower adatai alapján.
  • A TikTok jelenleg több mint 141 országban érhető el, és a top 50 alkalmazás között szerepel 140 országban, főként ázsiai országokban az appTrace.com szerint.
  • A TikTok felhasználóinak 35%-a világszerte 30 év alatti, ami a legnagyobb korcsoportot jelenti.
  • A legnépszerűbb TikTok fióknak 136,6 millió rajongója van, és 17,5 millió USD-t keresett, ezzel a legjobban fizetett TikTok sztárrá vált a Forbes jelentése szerint.

A TikTok viszonylag új platform, és elsősorban a felhasználók számának növelésére összpontosít, nem pedig az agresszív monetizálásra. Ezért a marketingeseknek a TikTok marketing stratégiájukat kizárólag a tartalomkészítésre és a maximális elérés rövid időn belüli megszerzésére kell összpontosítaniuk.

A TikTok üzleti célú használatának 5 fő előnye

  1. Kapcsolat a Z generációval

A TikTok felhasználóinak többsége a Z generációhoz tartozik. Így a platform nagyszerű lehetőséget kínál a vállalkozásod számára, hogy ezzel a kulcsfontosságú demográfiai csoporttal kapcsolatba lépj egy szórakoztató és hiteles módon.

Egy TikTok tanulmány megállapította, hogy a TikTok felhasználóinak 37%-a azonnal vásárlást fontolgat egy termék felfedezése után. Tehát érdeklődnek az olyan márkák iránt, amelyek vonzó tartalmat hoznak létre termékeikhez.

Használd tehát a TikTokot üzleti célokra, és fókuszálj olyan videók készítésére, amelyek kreatívak, szórakoztatóak és informatívak. Ez segíteni fog abban, hogy vállalkozásod új közönséget érjen el és növelje márkaismertségét.

  1. Növeli a konverziós arányt

A TikTok népszerű, mert az embereket vonzza a platform kreatív tartalmai. A TikTok kisvállalkozások számára egy erőteljes marketing eszköz, amely segíthet szélesebb közönség elérésében és a konverziós arány növelésében.

Lehetővé teszi, hogy termékeidet és szolgáltatásaidat kreatív és vonzó módon mutasd be, ami azonnal megragadja a nézők figyelmét. Ösztönözd őket cselekvésre, mint például regisztrációra vagy vásárlásra.

Egy TikTok tanulmány megállapította, hogy a cselekvésre ösztönző (CTA) elemek hozzáadása a TikTok videószövegéhez 152%-kal növelheti a konverziót.

Például a HelloFresh tökéletesen ragadja meg a nézők figyelmét azáltal, hogy a kuponkódot közvetlenül a videóra helyezi, és a bejegyzés több mint 23 ezer lájkot gyűjtött.

  1. Kapcsolat a közönséggel

A közönséged jelentős részével való interakció felbecsülhetetlen része a TikTok marketing stratégiádnak. Több embert találsz majd, miközben új módszereket keresel az elköteleződésre.

Mivel a felhasználók átlagosan napi 52 percet töltenek az alkalmazásban, tökéletes lehetőséget ad arra, hogy videóid kitűnjenek.

A TikTok nézettség növelése érdekében készíts vonzó tartalmakat humor, szűrők és kreativitás használatával. Egy másik módja az elköteleződés növelésének a TikTok karusszelek létrehozása. Mindazonáltal mindig jó ötlet, ha tartalmad készen áll a feltöltésre a legmegfelelőbb pillanatban.

  1. A marketinged organikusnak tűnik

Amikor a TikTokot használod üzleti marketingre, az nem tűnik marketingnek a tartalom hangulata miatt. A Z generáció nem szereti, ha reklámok zavarják őket, ezért 51%-uk használ reklámblokkolókat.

Nyilvánvaló, hogy a régi marketingtechnikák nem működnek jól ezeknél a felhasználóknál. Okos marketingesként kevésbé tolakodó technikákat kell találnod, és gyorsan meg kell ragadnod a célközönséged figyelmét vonzó tartalommal.

A TikTok pedig a szórakoztató, furcsa és kreatív tartalomról szól. A TikTok Creator Marketplace-en található alkotók már elsajátították a tartalomkészítést a TikTokon, és nem tolakodó módon tudják népszerűsíteni márkáikat.

Emellett, ha egyszer elsajátítod a technikát, hogyan építsd be márkádat jól felépített történetekbe, nyert ügyed van.

  1. Tökéletes hely a felhasználók által generált tartalomhoz

A Z generáció az autentikusságot mindennél többre értékeli. Tisztában vannak a marketing taktikákkal, és nem esnek régi koncepciók csapdájába.

Ilyen helyzetben a felhasználók által generált tartalom a legjobb módja a közönséggel való bizalomépítésnek. A TikTok pedig a legnagyobb forrása a felhasználók által generált tartalomnak, és előnye, hogy viszonylag új játékos a piacon.

Még néhány népszerű videómegosztó platformot mint a YouTube-ot is sújtják a hamis megtekintések, ami miatt a felhasználók bizalmi problémákkal küzdenek az ott látott tartalmakkal kapcsolatban.

Íme néhány módja annak, hogyan használhatod a TikTokot üzleti célokra, hogy növeld márkád általános jelenlétét.

Néhány kiváló módszer a TikTok üzleti célú használatára

  • Értsd meg a közönségedet

A TikTok szerint a felhasználók 79%-a előnyben részesíti azokat a márkákat, amelyek megértik, hogyan kell tartalmat létrehozni a platformhoz és több megtekintést szerezni. A TikTok túllépett azon, hogy csak tinédzserek alkalmazása legyen, és a vállalkozások is felfedezik, mint preferált marketing stratégiát.

Mielőtt eladnád termékeidet és szolgáltatásaidat a TikTokon (vagy bármely más platformon), és elkezdenél kapcsolatba lépni a közönséggel, fontos megérteni a célközönségedet és az igényeiket a platformon.

Például Dr. Azadeh Shirazi, egy bőrgyógyász, akinek több mint 1,5 millió követője van a TikTokon, a platformot használja arra, hogy bőrápolási termékekről beszéljen, miközben elköteleződést is teremt.

  • Készítsd el első TikTok videódat

A TikTok üzleti marketingje a szórakoztatásról szól. Tehát ne félj hagyni, hogy márkád személyisége ragyogjon a videóidban.

Fókuszálj olyan tartalom létrehozására, amely vizuálisan vonzó és könnyen fogyasztható. Az emberek gyorsan görgetnek a hírfolyamukon, ezért biztosítani akarod, hogy a videód megragadja a figyelmüket.

A termékjellemzők bemutatása mellett értékelő videókat is posztolhatsz, hogy márkád hitelesebb legyen a nézők számára.

Emellett győződj meg róla, hogy használsz hashtageket és beépíted a népszerű trendeket a videóidba. Ez biztosan segíteni fog abban, hogy szélesebb közönséget érj el és növeld az esélyeidet a TikTokon való vírusossá válásra.

  • Hirdess a TikTokon

A TikTok üzleti marketingje számos funkciót kínál, amelyek felhasználhatók a márkaismertség növelésére és az értékesítés ösztönzésére.

Például használhatod a TikTok hirdetéseket, hogy szélesebb közönséget érj el, létrehozhatsz szponzorált hirdetéseket vagy szponzorált kihívásokat más márkákkal együttműködve, vagy élő közvetítéseket tarthatsz a felhasználói részvétel ösztönzésére.

A TikTok Ads Manager platformjával hirdetéseket hozhatsz létre, és választhatsz a különböző formátumok közül az alábbiak szerint, minden formátum egyszerű lépésről lépésre útmutatót ad az alkalmazásban.

  • In-Feed hirdetések

Az In-Feed hirdetések a felhasználó „For You” oldalán jelennek meg. Ez az a kezdőoldal, ahová először érkezel az alkalmazás megnyitásakor. A „For You” oldal olyan tartalmakat mutat, amelyeket a TikTok algoritmusa szerint érdekesnek találsz a böngészési tevékenységed alapján (kedvelések, megosztások és megtekintések).

Az In-Feed hirdetések típusai közé tartoznak a képhirdetések, videóhirdetések és spark hirdetések. 5-15 másodperc hosszúak, és csak egy napig jeleníthetők meg a felhasználói hírfolyamokban. Ahogy korábban említettük, cselekvésre ösztönző elemeket adhatsz az In-Feed hirdetésekhez a videóhirdetések konverziójának növelése érdekében.

  • Top-View hirdetések

A Top-View hirdetések a TikTokon olyanok, mint a YouTube-on látható átugorhatatlan hirdetések. A Top-View videóhirdetések legalább egyszer megjelennek, amikor a felhasználók naponta megnyitják az alkalmazást.

A hirdetések akár 60 másodpercig is tarthatnak bekapcsolt hanggal. Mivel ezeknek a hirdetéseknek a futási ideje hosszabb, mint az átlagos normál videóké, a Top-View hirdetések ideálisak olyan termékek reklámozására, amelyek hosszabb nézői figyelmet igényelnek, például filmelőzetesek.

  • Hashtag kihívások

A TikTok szerint a márkázott hashtag kihívások 90%-a legalább 2,5-szeres megtérülést (ROAS) ér el a hirdetési kiadásokhoz képest. A hashtag kihívásokkal egyedi kihívásokat hozhatsz létre, és meghívhatod a felhasználói közösséget, hogy tartalmakat készítsenek és osszanak meg a TikTok kihívás körül.

Az ilyen hirdetési formátumot használó márkák kizárólagos hozzáférést kapnak a hashtaghez, és a hashtag kihívások akár 6 napig is tartanak.

  • Márkázott effektek

A márkázott effektek funkció lehetővé teszi, hogy 2D, 3D vagy AR effekteket adj a termékeid képeihez és/vagy a TikTok videóidhoz.

Egyedi matricákat készíthetsz a termékeidről, vagy egyedi szűrőket tervezhetsz, amelyek képviselik a márkádat, és amelyeket a TikTok felhasználók használhatnak videók készítésekor. Ezeknek a márkázott effekteknek a fő célja az elköteleződés növelése és a márkaismertség fokozása.

  • Építs a trendekre

A BusinessWire jelentése szerint a fogyasztók 67%-a fontosnak tartja a személyre szabott márkaélményeket. A különféle tartalmak posztolása megmutatja a potenciális ügyfeleknek, hogy márkád a TikTokot hirdetések futtatásán kívül is használja.

Legyen szó egy népszerű hirdetésről, dalról vagy mémről, ne félj bekapcsolódni a trendbe. Találj ki módokat arra, hogy a jelenlegi TikTok trendeket összekapcsold a márkád tartalmával anélkül, hogy elveszítenéd a személyiségedet.

Például a Nőnap alkalmából a TikTok bevezette a #SheCanDoIt hashtaget, hogy megünnepelje és elismerje a platform női alkotóit. Számos TikTok fiók készített tartalmat ebből a trendi témából, mint például az UN Women, akik több mint 400 ezer megtekintést értek el a #GenericEquality kampányukkal.

A jelenlegi trendek által inspirált hashtag kihívások beépítése tehát nagyszerű módja a szélesebb közönséggel való elköteleződésnek. Ezenkívül a jelenlegi trendi témák használata a tartalmaidban személyre szabott élményt nyújthat a fogyasztóknak.

  • Használd ki a felhasználók által generált tartalmat

A TikTok egyedülálló lehetőséget kínál a vállalkozásoknak, hogy a felhasználók által generált tartalmon (UGC) keresztül kapcsolatba lépjenek a potenciális ügyfelekkel. A BusinessWire felmérése szerint a felhasználók által generált tartalom jelentősen befolyásolta a felhasználók 79%-ának vásárlási döntéseit.

Az UGC magában foglalja a TikTok felhasználók által létrehozott tartalmak készítését és megosztását, ahelyett, hogy saját tartalmat hoznál létre a semmiből. Ezzel:

  • Megtudod, miről beszélnek a felhasználók
  • Költséghatékony stratégiát alkalmazol a TikTok hatalmas közönségének elérésére
  • Eljutsz potenciális ügyfelekhez, akik érdeklődhetnek a termékeid vagy szolgáltatásaid iránt.