Egy vállalat akkor lesz sikeres, ha a potenciális célcsoportunk (vevőkör) számára a legelfogadhatóbb terméket a legideálisabb csatornán a legmegfelelőbb áron és a legkiválóbb marketingkommunikáció által ismertetjük meg.
Korábban nem volt ennyi lehetőség és reklámfelület, ma már ahhoz, hogy sikeresek legyünk és valóban a megfelelő hatást érjük el, megannyi ismeret tudatában kell lennünk. Az ideális stratégia kiválasztása önmagában sem egyszerű feladat. Érdemes marketingszakember segítségét igénybe venni. Évekkel ezelőtt elegendő volt az offline marketing használata, de az internet rohamos fejlődése és a konkurenciák megsokasodása megköveteli, hogy más platformok használatát is segítségül hívjuk.. Így az internet adta lehetőségeket a legmegfelelőbben tudjuk kiaknázni. Ez egy költséghatékony megoldás, hiszen sokkal nagyobb számú fogyasztót érhetünk el vele, mint az offline marketing által. Természetesen vannak olyan területek ahol elengedhetetlen az offline marketing használata. Valamint kiegészítésként is használhatjuk az eszközeit. Nem szabad elvetnünk semmiképpen ezt az alternatívát sem. Az online marketing által a hirdetéseinket sokkal célzottabban tudjuk megjeleníteni. Megfelelő hozzáértéssel a legrelevánsabb vásárlókhoz jutnak el az információk, így elkerülhetjük a felesleges hirdetési költségeket. Az érdeklődőket a leghatékonyabban Google hirdetésekkel (Google ADS) vagy facebook kampányokkal tudjuk elérni. Ez által optimalizálhatjuk a kereséseinket, illetve különböző kimutatásokkal mérhetjük azt, hogy valóban a megfelelő célcsoportot próbáljuk-e elérni a hirdetéseinkkel. Rálátást kapunk arra is, hogy mindezt milyen megtérüléssel alkalmazhatjuk.
Jelen korunkban nem elegendő a fogyasztók megszólítása, fontos, hogy folyamatos kapcsolatot tartsunk velük. A vevők igénylik a kétirányú kommunikációt, kérdéseket szeretnének feltenni és azokra gyors, azonnali válaszokat várnak. Erre a célra tökéletes megoldást nyújthat számunkra egy – egy Facebook vagy Instagram kampány. Ezeken a felületeken is létre tudunk hozni hirdetéseket, Inspiráló marketingkommunikációval és ösztönző kreatív anyagokkal döbbenetes eléréseket lehet produkálni. Megoszthatunk különböző blogbejegyzéseket, amelyek érdekesebbé teszik az oldalunkat és a vásárlók, kommentek által tudják életben tartani a posztokat, úgymond viszi magát a hirdetésünk.
Ezekkel a platformokkal viszonylag rövid időn belül látványos eredményeket érhetünk el, de számos más egyedi megoldást tudunk még alkalmazni sikerességünk érdekében. Fontos tudni, hogy az online marketing rohamosan fejlődik, ez nem egy egyszeri fejlesztésnek számít, hanem rendszeres finomítást igényel. A meglévő tartalmainkat időszakosan kiegészíthetjük, és akár többször is felhasználhatjuk. A konkurencia elemzése is nagy segítségünkre lehet a megfelelő stratégia kiépítésében,de más eszközöket is tudunk alkalmazni az igényeknek megfelelően.