Hogy kerül egy weboldal a Google első oldalára?
A Google első oldalára kerülni manapság élet-halál harc kérdése. Minden vállalkozás azért küzd, hogy az első találati helyeket megszerezze, kiemelkedjen a tömegből és kattintásra bírja a böngésző személyt. Nincs is ezzel semmi gond. Minden vállalkozásnak és weboldalnak egyetlen célja van: profitot termelni (nehogy felháborodj ezen, mert különben mi másért csinálnád? 😊 ), azaz vásárlókat, megrendelőket generálni a honlap tulajdonosának.
Az, hogy ’első vagyok’ a találati listában egyébként relatív. A találati lista folyamatosan változik, pillanatnyi állapotok alapján alakul. Egészen más eredményt kapok, ha rákeresek a ’kutyakozmetikus’ kifejezésre életemben először, mintha előtte már végig néztem volna kutyaiskolákat, tápokat, kiskutyaruhákat. A találati listát nagyban befolyásolja a keresést végző személy (milyen kulcsszavakat ír be), előzetes érdeklődése és böngészési előzményei is.
De annak érdekében, hogy a megfelelő keresési szavakra az a te weboldalad jelenjen meg elsőként és ne a versenytársaidé, hogy ne veszíts el potenciális vevőket, bizony sok energiát (időt és pénzt) kell áldozni.
Lássuk hogyan és milyen eszközökkel kerülhetsz a találati lista élére.
FIZETETT HIRDETÉSEK
Ma Magyarországon(és a világ legtöbb országában) a Google jelenti ’ A KERESŐT’. A Google is egy vállalkozás, ami abból csinál pénzt, hogy kielégíti
- az internetfelhasználók igényét arra, hogy információt találjanak a neten
- a hirdetők igényét arra vonatkozóan, hogy fizessenek azért, hogy az információt eljuttassák a látogatóhoz
El is érkeztünk az első lehetőséghez, amivel a weboldal a Google első oldalára kerülhet, vagyis a fizetett AdWords hirdetésekhez. A Google természetesen ebből csinálja bevételeinek nagy részét. Az Adwords a Google online hirdetési rendszere, mely elsősorban PPC (pay per click) alapon kínál hirdetési lehetőséget. Vagyis a hirdetőknek csak a hirdetésekre történő kattintások után kell fizetni. Ezért a Google érdekében is áll a minél hatékonyabb megjelentetés, azaz a releváns találatok listázása.
A találati listán egyértelműen elkülönülnek a fizetett találatok, a lap tetején és alján jelennek meg. A kutyakozmetikus példánál maradva:
Az Adwords hátránya, hogy a megjelenések számra korlátozott, havi költsége jelentősen magasabb, mint a keresőoptimalizálás költsége és egyébként a látogatók általában előnyben részesítik a nem fizetett találatokat. Az Adwords vs SEO versenyről itt olvashatsz.
KERESŐOPTIMALIZÁLÁS (SEO)
A keresőoptimalizálás a természetes (vagy más néven organikus) találatokhoz fontos. Ez önmagában egy óriási nagy szakterületté nőtt ki mára magát, korábban itt már foglalkoztunk a témával. Most egy újabb szeletet adunk összefoglalás jelleggel:
A Google találati lista sorrendjét egy bonyolult algoritmus adja, amelyet időközönként meg is változtatnak és ezért változik, hogy különböző időkben időközönként milyen weboldalak és milyen tartalmak jelennek meg a találati listában. A Google alapelve, hogy a felhasználó az első ezért elmondható, hogy azok az oldalak kerülnek az organikus találati lista élére, amik nagyobb felhasználói élményt tudnak nyújtani. Ez az élmény tartalmon keresztül valósul meg, vagyis a keresőrobotok azt a weboldalt tartják relevánsabbnak, amelyek leginkább arról szólnak, amire a felhasználó által beírt keresési kifejezések optimalizálva vannak.
Az egyetlen módja, hogy a keresőben előkelő helyezést érjünk el: pontosan azt kell adnunk a látogatónak, amit látni kíván. Az egész tartalomnak arról kell szólni, mint ami a látogató fejében van akkor, amikor a keresőszavakat beírja.
Ha szeretnél a Google első találatai közé bekerülni, vedd figyelembe, hogy mi alapján rangsorol a Google:
- domain: domain kora, kulcsszó megjelenik-e a domainben, pontosan megegyezik-e a kulcsszó a domainnel
- oldal rangsorolási tényezők: kulcsszó az aloldal címében (title), kulcsszó az oldal leírásban (meta description), kulcsszó használata a h1 címben/tartalomban, kulcsszósűrűség, oldal betöltési ideje, képek optimalizált mérete, tartalom frissessége, külső linkek, helyesírás
- honlap jellemzői: egyedi és értékes tartalom, honlap felépítés, szerver elhelyezkedése, SSL tanúsítvány megléte, mobil barát megjelenés, Youtube videók, Google Analytics és Search Consol használata
- linkek: webhelyre mutató linkek száma, képek alt tagjai, linkek versenytársaktól, közösségi média megosztások
- felhasználók közötti rangsorolást befolyásoló tényezők: felhasználó keresési előzményei, földrajzi elhelyezkedése, online vásárlásokhoz kapcsolódó keresések
- közösségi média jelenlét: Facebook kedvelések/megosztások száma, szavazások a közösségi oldalon, hiteles szerzők, társadalmi tevékenység
Tudd, hogy a Google rangsorolási listája a fent említetteknél sokkal-sokkal több elemből áll. Viszont ez egy állandóan változó lista, elvesznek-hozzátesznek tételeket és így kerül befolyásolásra a találati listában való elhelyezkedés. Nem minden pontnak tudunk megfelelni, de ha a főbb szabályokat betartjuk jó eredményeket érhetünk el.
Már a weboldal készítés során vedd figyelembe a ’Google elvárásait’, amit később a tartalomkészítés során is tarts szem előtt.
Ha minket bízol meg weblapod elkészítésével, segítünk az alapvető SEO beállításokkal és Analytics összekapcsolással. Amennyiben komplett Online marketinget szeretnél, vagy csak a Weboldalad raknád rendbe SEO szempontból az sem jelent akadályt.
Az ajánlatokat mindenkinek igények szerint alakítjuk.
Ha tetszett ez a cikk, kérlek oszd meg másokkal is!
Címkék
Kapcsolódó Cikkek
Vélemény, hozzászólás? Válasz megszakítása
Legutóbbi bejegyzések
Kategóriák
- Design (8)
- Email marketing (3)
- Grafikai tervezés (11)
- Hasznos (50)
- Ingyen weboldal (1)
- Keresőoptimalizálás (11)
- Marketing (35)
- SEO (10)
- Social media (11)
- Tárhely (4)
- Uncategorized (1)
- Vállalkozás (13)
- Weblapkészítés (34)
- Webshop (12)
- WordPress (2)