Mit jelent a landing page, és miért hasznos?
A landingpage (magyarul landoló, cél, érkező vagy fogadó oldal) a vállalkozásod virtuális recepciója. Itt fogadod a weboldaladra látogatókat és ezen múlik, hogy a felhasználó belép-e vállalkozásod virtuális ajtaján, vagyis tovább böngészik-e az oldaladon.Mutatjuk, hogy néz ki egy jó vevőszerző landingpage és adunk 3+1 tippet a hatékony nyitóoldalhoz.
A LANDING PAGE FAJTÁI
A céloldalak témakörben két nagy kategóriát különíthetünk el:
- ütős nyitóoldal
- konverziógyűjtő oldal
Előbbi célja az „egyszerű” információ átadás legyen szó blogról vagy egy egyéni vállalkozás bemutatásáról. Mivel ez az első dolog, amivel a látogató találkozik, elég erősnek, hangsúlyosnak és magával ragadónak kell lennie ahhoz, hogy az oldalon tartsa az érdeklődőt.
A konverziógyűjtő landing oldalakat kifejezetten időszakos kampányokhoz (pl. Black Friday, Karácsony, Húsvét, Glamour Napok) vagy folyamatos hirdetésekhez készülnek. Céljuk a konverziógyűjtés, vagyis értékesítés, hírlevélre feliratkoztatás, kapcsolatfelvétel.
Ezen kívül még máshogy is csoportosíthatók a landingpage-ek. Van, aki külön kategóriába sorolja a lead generáló céloldalakat. Ilyenkor a weboldalon a látogató e-mail címét, nevét és egyéb adatait adja meg, hogy később a vállalkozás hírlevéllel, ajánlattal fel tudja őt keresni. Ezt nem csak „jófejségből” teszi meg a látogató, hanem valamit adunk érte: pl. 30 napos próbaverzió, ingyen letölthető e-book. Az adatokért cserébe adott „ajándékot” úgy válasszuk meg, hogy az biztos értéket képviseljen és elég vonzó legyen.
Ingyen letölthető e-book a GARDENAweben oldalán
Landingpage lehet akár egy 404-es oldal, hamarosan érkezik oldal, leiratkozási oldal vagy köszönöm oldal.
Fontos, hogy a fogadóoldalnak egy célja legyen. Ne bonyolítsuk túl és akarjunk mindent egy oldallal elérni, mert az csak zűrzavart okoz a látogató fejében és végül semmilyen eredményt nem érünk el.
MITŐL JÓ EGY LANDING PAGE?
Legyen szó bármilyen típusú landoló oldalról, vannak alapszabályok, amiket érdemes betartanod, ha eredményes céloldalt szeretnél.
#1Adj választ 3 másodperc alatt
Ezt már biztosan tudod, hogy kb. 3 másodperced van megragadni a látogató figyelmét és meggyőzni arról, hogy EZ AZ az oldal, ahol választ talál a kérdésére, megoldást a problémájára. Segítsd az oldaladra tévedő vándort, hogy megtudja milyen vállalkozás oldalán jár:
- fejrészben, jellemzően a bal oldalon elhelyezett jól beazonosítható logó
- szlogen vagy pár soros bemutatkozás
- jellegzetes arculati elemek (színek, betűtípus) és design
Add meg a választ a látogató problémájára: látványos fotó, slide show, grafika, címsor kiemelések, amelyek prezentálják az adott szakterületet.
A weboldal látogatók tekintete tipikusan balról-jobbra, majd lefelé halad, ezért ebben Z vonalban kell javasolt elhelyezni:
- bal felső sarok logó,
- fő címsorban például webáruház esetén termékek, szakértői cikkek, kosár és elérhetőség helye
- bal oldalon vásárlás, letöltés, megrendelés lehetősége
- Callto Action gomb
#2Mutass kapaszkodókat
Vezesd az érdeklődő figyelmét: mit tud csinálni, milyen tartalmak, funkciók vannak. Jeleníts meg aktuális ajánlatot a nyitóoldaladon és tegyél mellé egy konkrét cselekvésre ösztönző akció gombot: „Érdekel”, „Megnézem”, „Mutasd az ajánlatot”, „Kérem az ajándékot”, „Ez kell nekem”, „Időpontot foglalok”. A gomb megnyomásával az érdeklődőt elnavigáltuk az ajánlat részleteihez, onnan pedig mehet tovább a konverzió-végrehajtáshoz.
#3Ne rizsázz, ne csapongj!
Vonzó cím+jókép+világosszöveg+hatásos CTA. Ennyi szükséges egy hatékony konverziót generáló landing oldalhoz. Ha már ennél több dolog kerül a felsorolásba, akkor az a látogatót is összezavarja és csukja is be az oldaladat.
Ne is próbáld a látogatódat megtéveszteni. Nem vezetheted teljesen más tartalom felé, tehát a landingpage-nek folytatnia kell a hirdetésben, kampányban felvázolt ajánlatot.
Amit NE tegyél egy landing oldalra: regény hosszúságú bemutatkozás, ami az őskortól indul. Vállalkozásod szakmai múltját ne azzal akard demonstrálni, hogy a nyitóoldalon 1980-tól elmeséled mi történt veletek. Készíts egy „Rólunk” vagy „Történetünk” aloldalt, így aki részletesen is kíváncsi céged alakulására az ott elolvashatja.
+1 MI KERÜLHET MÉG EGY LANDING PAGE-RE?
– elérhetőség és közösségi média ikonjai fejrészben/lábrészben
– élő chat ablak, ügyfélszolgálat
– elismerések, díjak, ügyfélvélemények (hitelesség, bizalom erősítése érdekében)
-Facebook / Instagram like box
– csali: ingyenesen letölthető e-book
– legfrissebb blog ebjegyzések
– banner és ütős fotó
-adatvédelmi nyilatkozat, ÁSZF, oldaltérkép
Úgy érzed elakadtál? Írj bátran és segítünk!
Ha tetszett ez a cikk, kérlek oszd meg másokkal is!
Kapcsolódó Cikkek
Vélemény, hozzászólás? Válasz megszakítása
Legutóbbi bejegyzések
Kategóriák
- Design (8)
- Email marketing (3)
- Grafikai tervezés (11)
- Hasznos (50)
- Ingyen weboldal (1)
- Keresőoptimalizálás (11)
- Marketing (35)
- SEO (10)
- Social media (11)
- Tárhely (4)
- Uncategorized (1)
- Vállalkozás (13)
- Weblapkészítés (34)
- Webshop (12)
- WordPress (2)