Általánosságban elmondhatjuk, hogy örök dilemma az online marketing világában az ADS vagy SEO hatékonyságának a bizonyossága. Sokan vitatják ezt a kérdéskört, hiszen több dolog függvénye.

Fussunk egy gyors áttekintést! Korábban már írtam róla, hogy a SEM (Search Engine Marketing) két lábból áll – SEO = keresőoptimalizálás, és a -SEA/Adwords /PPC. A SEA jelentése, – Search Engine Advertising, azaz a keresőreklámozás, gyakorlatilag ide tartozik a Google Adwords programja.

Nézőpont kérdése a sikeresség,

  1. A SEO-val lassabb, de hosszan tartóbb hatást tudunk elérni, mindezt díjmentes kattintásokkal.
  2. Míg az Adwords egy drága, de gyors eredményt hozó megoldást ígér, de azt fontos tudunk, hogy egy időszakos dologról beszélünk, ugyanis amint leállításra kerül a kampányunk, a hirdetéseink nem fognak megjelenni.

Azt hogy mit választunk leginkább a büdzsé alapján érdemes eldönteni, az Adwordsbe tömérdeknyi pénzt lehet belefeccölni.

Másodkörben gondolkozz el rajta, hogy menny idő alatt szeretnél sikereket elérni. Tudom…. tudom… Mindent olcsón és azonnal.
De a marketing nem így működik.

Gyorsaságban az Adwords vetekszik a SEO-val, ahol akár 6-12 hónap is lehet, mire sikereket érünk el.

Mérlegelj!
Valóban sok neked a 6-12 hónap?

Mit gondolsz, mi a jobb, ha egy lassabb, hosszú távú dologba fektetünk kevesebb pénzt, időt és energiát, vagy ha egy gyors megoldásba nagy összegeket.

Gondoljunk csak a banki szektorra. Egyik barátom személyi bankárként dolgozott. Mindig  sokat beszélgettünk az ügyfelekről.  Nagyon érdekes ,mert két teljesen eltérő szakma ,de mégis hasonló problémák vetődnek fel.  A marketing is olyan mint egy fajta befektetés.  Minden ügyfél rövid időn belül szeretne kimagasló eredményeket látni. Viszont ennek meg kell fizetni az árát. Aki figyel a részletekre, és következetesen építi a tartalmat, az idővel nagyon sok pénzt tud megspórolni. Aki csak a gyors ügyfélszerzésre megy rá , ott addig lesznek látványos eredmények amíg véget nem érnek a kampányok.

Mit javasoltok egy kezdő vállalkozásnak?

Először mindenképpen érdemes több lábon állni. Ilyenkor azt szoktuk ajánlani, hogy párhuzamosan futtassunk hirdetéseket a Google Ads felületén, de közben kövessük a SEO alapelveket is. Így idővel csökkenthetjük a hirdetési költségeket,és később akár teljes egészében elhagyhatjuk a fizetett hirdetéseket.

Ha valahol elakadtatok,vagy bármi kérdésetek vetődött fel a témában keressetek fel minket bátran!
Ha tetszett ez a cikk, kérlek oszd meg másokkal is!