Hogyan hozhatok létre Facebook shopot?
A Facebook shop nagyjából 2017 óta elérhető, és az akkor még gyerekcipőben járó felület mára már egy kiforrt, jól használható funkcióként alkalmazható. A shop működtetése rendkívül egyszerű, beállítása sem bonyolult, de előbb nézzük, hogy miért is van rá szükséged!
Miért jó választás a Facebook bolt?
A Facebook bolt segít a vállalkozásoknak és a magánszemélyeknek egymásra találni a platformon keresztül. De miért ilyen jó ez a Facebook shop azon kívül, hogy hatalmas és pontos célközönséget érhetsz el vele, miközben ingyenes?
- Azért, mert nincs korlátozás a feltölthető termékek számában, és ezeket közvetlenül a számítógépedről is feltöltheted.
- A termékkínálatodat katalógusokba sorolhatod és testreszabhatod a könnyebb kereshetőség érdekében.
- Mivel alapvetően a Facebookról beszélünk, ezért könnyen kommunikálhatsz a vevőiddel. Ha kérdezhetnek és válaszolsz nekik, azzal bizalmat teremtesz bennük és könnyebben válnak vásárlókká a nézelődők.
- Ráadásul a Facebook statisztikát is készít a termékekhez kapcsolódó megtekintésekről, kattintásokról és vásárlásokról, amiből értékes információkat meríthetsz.
Milyen további előnyei vannak a Facebook shopnak?
Mivel ez a felület nem egy webshop, ezért itt nem tudod eladni a termékeidet. Azonban lehetőséged van arra, hogy a lehetséges vevőidet átirányítsd innen a webshopodra vagy a weblapodra, ahol már meg tudják venni, ki tudják fizetni a terméket. Tulajdonképpen ezen a felületen csak hirdeted a terméked. Hogyan jut el az emberekhez a termék?
- Az Facebook oldalad tetején megjelennek a termékek,illetve az események
- Mivel önálló menüpontja lesz a boltodnak, ezért könnyen rendszerezhetővé válik több bolt esetén is
- A termékekre vagy az eseményekre feliratkozhatnak a lehetséges vásárlóid
- Akár külön hirdetést is csinálhatsz a termékekre innen
- Az újdonságokról értesítést kapnak a követők
- Ha írsz egy posztot, akkor a terméked jelölhetővé válik
Milyen feltételek szükségesek a Facebook shop létrehozásához?
Ahhoz, hogy létre tudd hozni a Facebook boltodat, szükséged van a következő négy feltétel teljesítésére:
- Legyél admin a Vállalkozáskezelőben!
- A Facebook oldal és a katalógus ugyanahhoz a Vállalkozáskezelő fiókhoz tartozzon!
- Legyen jogosultságod a Katalógus és az Oldal kezeléséhez!
- Legyen kéznél egy számítógép, hiszen shopot csak erről hozhatsz létre!
Mégis hogyan hozom létre a Facebook boltot?
A létrehozás menete nem túl bonyolult, csak kövesd a lenti lépéseket. A shop egyszerűen létrehozható, de ha többet szeretnél kihozni belőle, akkor akár továbbmehetsz és testreszabhatod. Szóval így kell létrehozni:
- Szükséged lesz az „A boltod létrehozása” oldalra, amit a Vállalkozáskezelőben az „Indítás” gombra nyomva tudsz előhozni.
- Ha megvan, akkor a szóban forgó vállalkozásod megadása következik, amit pár kattintással megtehetsz.Az „Elkezdheted a boltod beállítását” részen kattints az „A webhely lehetőségei”-nél a „Kezdés” gombra. Válaszd ki a vállalkozásod, amihez létre szeretnéd hozni a boltot, majd katt a „Tovább” gombra.
- A következdő lépésben a „Fiók adatai” részen kell megadnod a fiók nevét, majd egy üzleti fiók kiválasztása után és a „Tovább”gombra kattintással rögtön a láthatóság beállításánál találhatod magad.
- A „Hol tudják megnézni az emberek a boltodat?” részben beállíthatod a láthatóságot. Ennek a résznek az a lényege, hogy Instagramon és Facebookon is létrehozhatod a boltod, amennyiben rendelkezel üzleti Instagram profillal és üzleti Facebook oldallal. Ha nagyobb elérést szeretnél produkálni, akkor érdemes a Facebook mellett az Instagramon is láthatónak lenni a boltoddal.
- Ha továbblépsz, megjelenik a „Katalógus beállítása a termékeid bemutatásához” pont, ahol kiválaszthatsz egy már létező katalógust vagy pedig létrehozhatsz egyet a boltod számára. Ha ezzel is készen vagy, kattints a „Tovább” gombra.
Ezután automatikusan létrejön a Facebook shopod, amit azonnal, mindenféle módosítás nélkül is közzétehetsz. Azonban ha szeretnél még néhány beállítást, testreszabást elvégezni, akkor azt is hasonlóan könnyen megteheted.
Ha tetszett ez a cikk, ne felejtsd el másokkal is megosztani!
Kapcsolódó Cikkek
Vélemény, hozzászólás? Válasz megszakítása
Legutóbbi bejegyzések
Kategóriák
- Design (8)
- Email marketing (3)
- Grafikai tervezés (11)
- Hasznos (50)
- Ingyen weboldal (1)
- Keresőoptimalizálás (11)
- Marketing (35)
- SEO (10)
- Social media (11)
- Tárhely (4)
- Uncategorized (1)
- Vállalkozás (13)
- Weblapkészítés (34)
- Webshop (12)
- WordPress (2)