A marketing az egyik legfontosabb része minden vállalkozás sikerének, hiszen ennek révén éri el a cég a célközönségét, növeli az ismertségét és hajtja a forgalmat. Azonban sok vállalkozás előtt áll a döntés: kiszervezzük a marketinget egy külső cégnek vagy inkább házon belül oldjuk meg?

Kiszervezett marketing előnyei

A kiszervezett marketing általában jobb választás lehet, különösen a kis- és középvállalkozások számára. Ennek az az oka, hogy egy marketinges munkatárs gyakran nem képes teljes idejét csak erre fordítani, különösen, ha más feladatokkal is meg kell birkóznia. Ha a marketinget csak részidőben végzik, az eredmények nem lesznek 100%-osak.

Ezzel szemben, ha egy profi marketing ügynökségre bízzuk a feladatot, ők teljes kapacitásukkal csak a cég marketingjére koncentrálnak. Egy ilyen ügynökség csapata rendelkezik a megfelelő szakértelemmel, eszközökkel és tapasztalattal ahhoz, hogy a lehető legjobb eredményeket érjék el. Míg minden cég egyedi, az ügynökségek már számos hasonló marketingstratégiát alkalmaztak különböző cégek számára, így képesek testreszabott, mégis bizonyított megoldásokat kínálni.

Közös munka a siker érdekében

Fontos, hogy a marketing kiszervezése nem jelenti azt, hogy a cégvezetők teljesen hátradőlhetnek. Az együttműködés kritikus a sikeres stratégia kidolgozásában és megvalósításában. Ahhoz, hogy a marketing tevékenységek valóban eredményesek legyenek, elengedhetetlen a közös célok meghatározása, valamint annak átlátása, hogy milyen úton lehet elérni azokat.

Nincs olyan forgatókönyv, amelyben a cégvezető egyszerűen elengedi a marketinget, és minden magától működik. Meghatározott eredményeket kell kitűzni, valamint közösen megtervezni, hogy milyen mérföldköveket kell elérni és milyen időkeretben. A kommunikáció kulcsfontosságú, ezért érdemes heti vagy havi rendszerességgel átbeszélni a stratégia alakulását, valamint az esetleges változtatásokat. Hetente egy órás meeting vagy havonta 1-4 órás megbeszélés segíthet a marketing folyamatok hatékonyabb követésében.

Ne gondolkodjunk jutalékos marketingben

Egy másik fontos tényező, amit érdemes figyelembe venni: a jutalékos alapon működő marketing nem a legjobb út. Sok cégvezető gondolhatja, hogy egy valóban profi marketinges belemegy a jutalékos együttműködésbe, hiszen ha jól csinálja, nyereséget hoz. Azonban egy igazi szakember nem fogja ingyen adni a munkáját, amíg az eredmények nem térülnek meg. Ez érthető, hiszen egy megbízható és jól működő marketingstratégia nem rögtön hoz nyereséget, hanem idővel, fokozatosan éri el céljait.

Ez egyben jó szűrő is lehet a cégek számára. Ha egy marketinges csapat vagy szabadúszó nem tudja bizonyítani a szakértelmét meghatározott időkereten belül, akkor érdemes új csapatot keresni. Az időhúzás helyett fontos, hogy olyan szakemberekkel dolgozzunk, akik valóban értenek hozzá és képesek az eredményeket pozitív irányba terelni.

Mikor érdemes kiszervezni és mikor nem?

A kiszervezett marketing akkor éri meg, ha a cég marketingfeladatai összetettek, de nincs szükség arra, hogy valaki napi szinten, házon belül foglalkozzon velük. Ez lehetővé teszi, hogy a vállalat csak azokat a szolgáltatásokat vegye igénybe, amelyekre szüksége van, és nem kell egy teljes munkaidős alkalmazott bérköltségeit fizetni.

Azonban nagyobb cégeknél, ahol napi szintű marketingfeladatok (például hírlevélküldés, napi közösségi média posztok) vannak, érdemes lehet egy házon belüli marketinges csapatot vagy legalább egy teljes munkaidős marketingest alkalmazni. Amikor a marketing feladatok túlságosan összetetté és intenzívvé válnak, egy belső csapat felállítása lehet a hatékonyabb megoldás.

Összefoglalás

A marketing kiszervezése számos előnyt kínál, különösen kisebb cégek számára, ahol a feladatok nem igényelnek állandó jelenlétet. Egy profi ügynökség teljes mértékben a cég marketingstratégiájára összpontosít, így biztosítva a maximális eredményt. Ugyanakkor fontos, hogy a vállalat és az ügynökség szoros együttműködésben dolgozzon, és rendszeresen átbeszéljék az elérni kívánt célokat. Az együttműködés és a kommunikáció kulcsfontosságú a siker érdekében, és fontos, hogy ne essünk bele a jutalékos marketing csapdájába.

Mindig meg kell vizsgálni, hogy a cég marketingigényei mekkorák, és ennek megfelelően dönteni a kiszervezésről vagy a házon belüli megoldásról.