A szórólap, illetve a szórólaptervezés kicsit átalakult a 2019-es évekre, hiszen az Internet, a weboldal és a közösségi média némiképpen elhódította előle a teret. Pedig egy jó szórólap ma is kiváló eszköz arra, hogy megszólíts vele embereket, hogy felhívd magadra a tömeg, az idegenek figyelmét. A szórólapodra ugyanis bármikor rápillanthatnak, mindig náluk lesz – hacsak nem dobják ki egy mozdulattal –, és nem szükséges hozzá bekapcsolni a számítógépüket, vagy éppen nyilvános helyen elővenni az okostelefonjukat.

A jó, hatékony és eredményes szórólapnak azonban több feltételnek is meg kell felelnie!

Lássuk, melyek ezek, nagy vonalakban:

  1. Figyelemfelkeltő –  Lehet akár harsány is, de csakis a céged arculatának megfelelő stílusban. Legyen rajta ütős címsor, vagy kiemelt szöveg, ami odavonzza az olvasó tekintetét! Tehát meg kell szólítania az olvasót, róla kell szólnia, rá kell világítania a problémájára! Amennyiben lehetőséged van rá, szegmentálni is megpróbálhatsz, például más szövegezésű szórólapokat terjeszthetsz helytől függően, hiszen más szöveg fog megfogni például egy orvosi rendelőben várakozó ideges beteget, vagy egy zenei fesztivál felszabadult résztvevőjét!
  2. Átlátható – Lehessen követni, vezesse az olvasó szemét! Legyen jól megszerkesztve: legyen rajta főcím, esetleg alcímek, a tárgyszövegben kiemelések! Legyenek könnyen olvasható, egyszerű, de persze mégis megkapó mondatok!
  3. Egyértelmű – Legyen egyértelmű, hogy miről szól a szórólap: milyen terméket vagy szolgáltatást kínál! Legyen ott minden elérhetőséged: de legalább a holnapod címe, az e-mail címed, a telefonszámod! Hiszen ez is a szórólap egyik fontos funkciója, hogy bármikor kéznél vannak az adataid az olvasónak.
  4. Design –  A szórólap kivitelezése sugalljon profi minőséget, és illeszkedjen az arculathoz. Még egyértelműbben fogalmazva: legyen profi és kész. A szórólap lesz az a platform, aminek segítségével rengeteg potenciális vevőjelölted először fog veled és a márkáddal találkozni, és az első benyomásról mindnyájan tudjuk, hogy mennyire fontos.

Amilyen pedig NE legyen egy szórólap:

  1. Zsúfolt – Ne legyen benne túl sok, avagy értelmezhetetlen, olvashatatlan szöveg! Hiszen olyan embereknek készül, akik éppen rohannak, vagy legalábbis nem lesz kedvük és energiájuk arra, hogy kisregényt olvassanak. Ha pedig azt szeretnének, azt megtehetik majd a honlapodon vagy a blogodon. A szórólapnál annyi a lényeg, hogy felhívjuk a figyelmet a termékedre vagy a szolgáltatásodra, és elegendő érdeklődést keltsünk az olvasóban ahhoz, hogy tovább érdeklődjön irántunk, hogy majd a következő lépést megtegye: telefonáljon, vagy emailt írjon, vagy rámenjen a honlapodra.

Egy jó szórólapnak tehát kis felületen kell nagy feladatot ellátnia: felkelteni az olvasó figyelmét, rávilágítani lehetőség szerint a problémájára, és egy érdeklődő odafordulást elérni egy viszonylag névtelen tömegtől. Ez semmiképpen sem egyszerű feladat, már-már művészet, de mégis inkább tudomány. A szórólaptervezés egy szakma, illetve tulajdonképpen több szakma közreműködése. Ideális esetben lehetőségünk van arra, hogy fotóst kérjünk fel a termékeink fényképezéséhez, illetve szövegírót, esetleg marketingszakembert is alkalmazzunk a szövegezéshez.

A szórólap tervezéshez legfontosabb azonban mégis annak a szakértőnek a felkérése, aki mindezeket koordinálja, összefogja, rendszerbe rendezi: ő pedig a grafikus. Az ő feladata az, hogy a szórólap egy ízléses, szerethető, ámde mégis figyelemfelkeltő kinézetet kapjon, melyben mégiscsak ott vannak a marketinginformációk, melyek tovább irányítják a potenciális ügyfelet a cégünk vagy a vállalkozásunk irányába történő további kapcsolatfelvételre.

Ha tetszett ez a cikk, kérlek oszd meg másokkal is!