Szolgáltatással foglalkozó weboldal látogatottságának növelése

Hogyan lehet elérni folyamatosan növekvő forgalmat egy szolgáltatással foglalkozó cég weboldalán SEO eszközökkel?

Még olyan nagy értékű szolgáltatás esetén is, mint amilyen a napelem, ez elérhető.

Konkrét SEO stratégia és a SEO eszközök alkalmazása szükséges hozzá.

Az innovativnapelem.hu weboldal példáján keresztül mutatom be, hogy hogyan lehet csak SEO eszközökkel egy weboldalra folyamatosan növekvő forgalmat hozni az 1. hónaptól kezdve.

Havi 1200 kattintást ért el átlagosan a weboldal csak organikus forgalomból.
Számos keresett kulcsszóra benne volt az első 5 találatban.
1 hónap után már 3 keresett kulcsszóra is a Google találati lista 1. oldalán jött fel

Erről mutatok Search Console adatokat…

1 Hónap után

16 hónap emelkedés


Azért beszélek múlt időben mert ezt a weboldalt megvásárolta egy napelemekkel foglalkozó cég, hogy erősítse a saját jelenlétét a keresőben. Tehát az eladásig elért eredményekről tudok beszámolni.

A SEO eredmények viszonylag lassan érnek be. Ha a nulláról kell felépíteni egy oldal látogatottságát, akkor ehhez átlagosan 1 évre van szükség, de adott témától függően több is lehet.
Ezért minden mérföldkő fontos ez alatt az idő alatt. Minden egyes keresőre optimalizált blog bejegyzés, minden egyes megfelelően optimalizált kategória és címke erősíthet az oldalon.

Vegyük végig, hogy mik azok a részfeladatok, amiket folyamatosan kell végezni ahhoz, hogy elérjük az említett eredményt.

  1. SEO eszközök egy weboldal látogatottságának növeléséért
  2. SEO szövegírás

Ha szolgáltatás jellegű kulcsszavakra szeretnénk eredményt elérni a keresőben, akkor az egyik legfontosabb a keresőre optimalizált cikkek írása folyamatosan minimum heti 1 alkalommal. Ezekkel a cikkekkel olyan kulcsszavakat célozhatunk meg, amikre a leendő ügyfeleink keresnek.  Ha megadjuk a választ a kérdéseikre, akkor értékes lesz számukra a weboldal és így a Google is jobb helyezésekkel jutalmaz.

Ez viszont nem csak annyi, hogy posztolunk cikkeket a weboldalra és várjuk az eredményt. Rengeteg tartalom van az interneten minden témában. Ezért a szöveg formázása, felépítése és tartalma dönti el, hogy mennyire lesz értékes adott kulcsszóra. Ez sok apró részlet megfelelő módon való alkalmazását jelenti.

Mik lehetnek ezek?

  1. H1, H2, H3 tagek tudatos alkalmazása. Nem mindegy, hogy mit teszel H2-be vagy H3-ba.
  2. Belső linkek minden cikkbe. A saját, releváns tartalmú cikkeidet linkeld mindenképpen!
  3. A tartalom csak az adott kulcsszóhoz illeszkedő, azt erősítő legyen!
  4. Átlátható, jól tagolt szöveg legyen!
  5. Használd a html formázást a felsorolások esetén is!

Még sorolhatnánk néhányat, de az a lényeg, hogy ezeket mind átgondoltan kell használni.

Weboldal szerkezetének felépítése

A weboldal szerkezetének felépítése annyit jelent, hogy a menüsorba, az oldalsávba, a láblécbe milyen tartalmakat teszel ki.

  1. Mit linkelsz ezekről a helyekről?
  2. Mennyire fontosak SEO szempontból?
  3. Milyen kulcsszavakat erősítesz velük?

A blogbejegyzések, a kategóriák, a címkék, a szolgáltatás aloldalak mind szerepeljenek ezeken a helyeken, hiszen azért készíted őket, hogy minél jobb helyen szerepelj velük. Tehát mutasd meg minél jobban a felhasználóknak.

Belső linkek

A belső linkekről már írtam, de annyira fontosak, hogy érdemes kiemelni. Tehát ha egy témát szeretnél kimeríteni és jó helyen szerepelni azokra a kulcsszavakra, akkor több cikket kell írnod és körül járni a témát. Így könnyű lesz ezeket a cikkeket összelinkelni. Az a fontos, hogy ezeket a linkeket azért tedd a szövegbe, hogy még jobban tudd informálni az olvasót. Ha tényleg segítséget adsz neki, akkor értékesebb lesz a szöveg.

Külső linkek

A külső linkek is fontosak, sokat tudnak javítani a helyezéseken, de csak a megfelelő tartalmat érdemes linkelni azokra a kulcsszavakra, amiket a kulcsszó kutatással megtaláltunk.
Fel lehet használni a Search Console adatokat is ezeknek a kulcsszavaknak a megtalálására.

Összegezve

Mindennek az alapja a kulcsszó kutatás, ahol megtaláljuk a megfelelő kulcsszavakat és ezeket jól használjuk. Így lehet megalkotni azt a SEO stratégiát, amit végig követünk.

 

Ha bármilyen kérdésed van SEO témában, akkor fordulj hozzám bizalommal!
Ha tetszett ez a cikk, kérlek oszd meg másokkal is!

 

A cikk szerzője üzleti partnerünk.
Ferge Balázs
SEO szakértő