A TikTok Hirdetési Fiók egy olyan új eszköz, amellyel a TikTok nemcsak szórakoztató videók megosztására alkalmas, hanem egy hatékony marketingplatform is a vállalkozások számára.

Több mint 1,218 milliárd aktív felhasználóval a 2016-ban indult TikTok jelenleg a 6. helyen áll, közvetlenül a WeChat mögött, amely több mint 1,33 milliárd aktív felhasználóval büszkélkedhet. Így ideális választás azon vállalkozások számára, akik ügyfélkörüket szeretnék bővíteni, és jelentős bevételekre vágynak.

Kétség sem fér hozzá, hogy a TikTok népszerűsége lenyűgöző, de hogyan lehet azokat a görgető ujjakat hűséges ügyfelekké alakítani?

Nos, a TikTokon ingyenesen is szerezhetsz követőket, ha autentikus vagy ezen a platformon, szórakoztató és lebilincselő rövid videókat készítesz, és használod a trendi hashtageket.

Azonban a TikTok egy olyan hatalmas óceán, hogy a pusztán organikus marketing talán hullámokat kelt, de nem fog komolyabb eredményeket hozni. Ráadásul így időbe telik jelentős követőtábort építeni. Szerencsére a TikTok Ads Manager segítségével a TikTok fizetett hirdetési lehetőséget is kínál, hasonlóan a Facebookhoz, hogy növelje márkád láthatóságát, elérését és az érdeklődők számát. Ezzel az eszközzel pontosan célozhatod meg a közönségedet.

Mi az a TikTok Ads Manager?

A TikTok Ads Manager egy beépített hirdetési platform a fő alkalmazáson belül. Gondolj rá úgy, mint egy parancsközpontra, amellyel hatékonyan futtathatsz célzott hirdetéseket a TikTokon. A következőkre (és még többre) nyújt lehetőséget:

  • Célcsoportod meghatározása a termékedhez
  • Rövid és figyelemfelkeltő videóhirdetések készítése, amelyek megragadják a közönségedet
  • Hirdetési költségek és célcsoport kiválasztása
  • Hirdetéseid teljesítményének valós idejű követése

A TikTok hirdetések lényegében fizetett marketingkampányok, amelyek segítenek a vállalkozásoknak elérni a platform specifikus közönségét. Ezeket a hirdetéseket az adott reklámcélok, közönségdemográfia, költségvetés és időtartam alapján testre szabhatod. A hirdetések megjelennek az organikus, felhasználók által generált tartalmak között, és „szponzorált” címkét és cselekvésre ösztönző gombot tartalmaznak, amelyre kattintva a nézők a hirdetéshez tartozó landing oldalra juthatnak.

Milyen márkák használják a TikTok Ads Manager-t?

Íme az igazság: nem minden termék alkalmas erre a platformra.

A TikTok egy vizuális platform, amely a rövid történetmesélésen és a „vírusos” videótartalmakon alapul. A szórakozás, az elkötelezettség és az autentikusság a legfontosabbak itt.

Ha a terméked olyan, amelyet jobban meg lehet mutatni, mint elmagyarázni, akkor ez a platform tökéletes számodra. A legtöbb egyszerű B2C termék ebbe a kategóriába tartozik. Gondolj csak a smink átalakításokra, divatbemutatókra, rövid technológiai értékelésekre és étvágygerjesztő ételmontázsokra.

Azonban a komolyabb termékeket áruló márkák számára a TikTok nem egy természetes választás. De a komolyabb márkák is informálhatják és megszólíthatják célközönségüket itt, ha „kreatív” megoldásokat alkalmaznak. Gondoljunk például humoros magyarázó videókra, kulisszák mögötti felvételekre és rövid történetekre, amelyek kiemelik a cég értékeit.

A HubSpot egy példa egy B2B márkára, amely erőteljes jelenléttel bír a TikTokon. Ez a marketing- és értékesítési szoftveróriás a TikTok Ads Accountját használja oktatási kampányok futtatására és megosztására. Gyakorlati tippeket, iparági betekintéseket és karriertanácsokat kínál könnyen emészthető formátumban. Ez a megközelítés nemcsak a márka ismertségét növeli, hanem a HubSpotot a marketing területén vezető szakértőként pozicionálja.

Tehát kezdj kicsiben, és nézd meg, hogyan alakul a kampányod. Még ha a márkád nem is tökéletesen illik a TikTokhoz, érdemes megpróbálni!

Hogyan állítsd be a TikTok Ads Manager fiókodat?

Egyszerűen beállíthatod TikTok Ads fiókodat a következő kilenc lépéses útmutatónk segítségével:

  1. lépés: Regisztrálj alapvető információkkal

Látogass el a TikTok Ads Manager weboldalára https://ads.tiktok.com/i18n/signup/ és regisztrálj. Itt két lehetőség közül választhatsz: email vagy telefonos regisztráció. Meg kell erősítened a kapott kódot, amelyet a telefonodra vagy az emailedre küldtek.

  1. lépés: Töltsd ki a releváns üzleti információkat

Miután regisztráltál a TikTok Ads Managerre, itt az ideje, hogy megalapozd a márkád identitását. Gondolj rá úgy, mint az üzleti profilod létrehozására. Ez egy kulcsfontosságú lépés, és az itt megadott információknak jogi következményei is lehetnek.

  1. lépés: Alakítsd ki márkád jelenlétét

Most, hogy létrehoztad a TikTok Ads Manager fiókodat, itt az ideje, hogy még több információt adj meg a márkádról, mint például a weboldalad URL-jét, iparágadat és opcionálisan a teljes üzleti címedet.

  1. lépés: Adj hozzá fizetési módszert és számlázási információkat

A kampány indítása előtt hozzá kell adnod egy fizetési módszert, vagy választhatod a kézi vagy automatikus fizetési lehetőséget.

  1. lépés: Konfiguráld a követést és elemzést a TikTok Ads Managerben

Miután a fizetési módodat és számlázási információidat jóváhagyták, elindíthatod a hirdetési kampányt. De először konfiguráld a követést és elemzést, hogy mérhesd a kampány sikerét.

  1. lépés: Hozd létre az új kampányodat

Miután megalapoztad a kampányt, itt az ideje, hogy létrehozd az első hirdetési kampányodat a TikTok Business Managerben.

  1. lépés: Építs egy hirdetéscsoportot a célközönség kiválasztásával

Miután meghatároztad a célodat és a minimális költségvetést, finomíthatod a célzást és építheted a hirdetéscsoportokat.

  1. lépés: Készítsd el és töltsd fel a hirdetési tartalmadat

Most, hogy felállítottad a kampányod alapjait, itt az ideje, hogy elkészítsd a hirdetéseidet. Csak rövid videók fogadhatók el.

  1. lépés: Kövesd a kampányod eredményeit és teljesítményét

Végül, de nem utolsósorban, a hirdetések befejezése után használd a TikTok Ads Managert a kampányod sikerességének elemzésére.