Weboldal tulajdonosoknak, akik sikeresen szeretnék honlapjukat és vállalkozásukat üzemeltetni, elengedhetetlen, hogy statisztikai információkat szerezzenek weboldal működésével kapcsolatban.

Nem csak a saját, de konkurenseink látogatottságának ellenőrzése is fontos. Hiszen hiába vagyok én jó, ha a versenytársaim még jobbak. Cikkünkben ma azokat az ingyenes webstatisztikai rendszereket mutatjuk be, amikkel saját weboldalunk látogatottsága mellett, mások oldaláról is szerezhetünk látogatottsági információkat.

Miért kell a weboldal látogatottságát mérni?

A webstatisztikából nyert adatok alapján következtetni tudunk honlapunk eredményességére, hatékonyságára. Az adatok felhasználásával alakíthatjuk, javíthatjuk online jelenlétünket, online marketing tevékenységünket. Értékelhetjük a kampányokat, a honlapra felkerülő tartalmakat.

Mivel a weboldal nem egy statikus lap, hanem végső soron egy bevételt termelő eszköz, a weboldal látogatottság mérése szinte kötelező üzleti sikereink eléréséhez.

Weboldal látogatottság mérés saját oldalon

  1. Google Analytics

A Google által létrehozott legismertebb webanalitikai eszköz, amely révén, hogy a Google-től származik hiteles adatokat tartalmaz a weboldal látogatottságára vonatkozóan. Nagyon sok információ nyerhető ki a statisztikákból, természetesen ingyen.

Már a kezdetektől érdemes a Google Analytics programot használni (pár kattintással össze lehet kötni a fiókokat), hogy már a weblap indulásának első napjától lehessen az adatokat mérni.

A Google Analytics egy olyan program, amelynek segítségével az összes látogatót mérni tudjuk az oldalunkon. Az alábbi információk biztosan kiolvashatók a látogatókra vonatkozóan:

  • Milyen földrajzi régióból érkeznek
  • Milyen böngészőt használnak
  • Milyen eszközről (PC, mobil) nézték meg az oldalt
  • Mennyi idő töltöttek az oldalon, átlagosan mennyit időt töltöttek egy adott tartalom elolvasásával
  • Megtudjuk honnan érkeztek a látogatók (organikus elérés, fizetett hirdetés, socialnetwork, direkt vagy e-mail forgalom)
  • Konverzió méréssel összekapcsolva, megtudhatjuk honnan érkeznek a jó konverzióval érkező látogatók

Az adatok által az online jelenlétedet, a marketingtevékenységedet, a weboldalad tartalmát és felépítését újra- vagy átgondolhatod és fejlesztheted, ahol elmaradásod van, vagy erősítheted, ami működik.

Google Analytics eredmények elemzése

  • Alacsony látogatottság: bár a weboldal él, senki nem talál rá-> népszerűsíteni kell
  • Magas látogatottság, de kevés bevétel -> nehezen olvasható tartalom, rossz navigáció, nem felhasználóbarát az oldal. Lehetséges, hogy nem azzal a tartalommal találkozott, mint amire számított.
  • Magas visszafordulási arány ->rosszul megválasztott kulcsszavakra kell gyanakodni

 

  1. Google SearchConsole

Régebbi nevén Webmester, csak az organikus találatokból érkező forgalmat méri , de sokkal pontosabban mint az Analytcs. Amiket megtudhatsz Google SearchConsole-ból:

  • milyen kifejezések, keresések, kulcsszavak alapján jutnak el hozzád a felhasználók
  • mely országokból érkezik a forgalom
  • mely oldalaid a legnépszerűbbek
  • technikai hibák feltárása

 

Weboldal látogatottság mérés mások oldalán

Az alábbi programokkal versenytársaink, más piaci szereplők weboldalának forgalmát tudjuk megbecsülni. Hangsúlyozandó, hogy ezek csak hozzávetőleg, becsült adatok. A különböző eszközök más-más algoritmust használnak, ezért nem lehet összemérni, összehasonlítani őket. Csak egy képet adnak arról, hogy a mezőnyben hol helyezkedünk el egymáshoz képest.

  1. Látogatottság mérés a SimilarWeb-en

SimilarWeb, csak havi 100 000 látogató felett veszi figyelembe az oldalunkat, így a kisebb forgalmú honlapokról nem biztos, hogy kapunk adatokat. Látogatottsági sorrendet tudsz kiolvasni három kategóriában:

  • Globális látogatottsági sorrend:a világ összes weboldalához képest hányadik az adott weboldal
  • Országon belüli helyezés: az ország összes weboldalához képest hányadik
  • Kategórián belüli rangsor: abban a témában, amiben tevékenykedik, abban hányadik

 

  1. Látogatottsági adatok az Alexa Rank segítségével

Az Alexa Rank az Amazon ingyenes szoftvere, de csak nagyobb forgalmú oldalak esetén ad megbízható adatokat. Használata könnyű, csak az adott weboldal címét kell beírni, majd rögtön egy rangsor jelenik meg az adott honlap forgalmával kapcsolatban. Kiolvasható, hogy az oldalnak milyen a becsült forgalma országszinten és globálisan egyaránt. Minél alacsonyabb értéket ad vissza az Alexa, annál több látogatója van a vizsgált weboldalnak.

 

Jobb helyezésre vágysz? Olvasd el korábbi cikkünket, amiben elmondjuk, hogyan szerezhetsz több látogatót a weboldaladra.

Ha szeretnéd, hogy weboldaladat összekapcsoljuk a Google Analytics rendszerrel vedd fel velünk a kapcsolatot!

Ha tetszett ez a cikk, kérlek oszd meg másokkal is!